چند تعریف از مدیریت
چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶ ق.ظ
مدیریت:
-هنر انجام دادن کار بوسیله دیگران (فالت، 1924) .
-فراگرد تبدیل اطلاعات به عمل - این فراگرد تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نامیم (فورستر، 1962،به نقل از آلبانیز،1975) .
-فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدف های گروهی (دانلی و همکاران،1971) .
-ایجاد محیطی موثر برای افرادی که در گروه های رسمی سازمانی فعالیت می کنند (کونتز و اودانل، 1972) .
-هماهنگ سازی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدف ها (کاست و رزنزویگ،1974) .
-فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و نظارت کار اعضای سازمان و استفاده از همه منابع موجود سازمانی برای تحقق هدف های مورد نظر سازمان (استونر و همکاران، 1955).
منبع:علاقه بند، علی(1388). مدیریت عمومی. نشر روان .
۹۴/۰۷/۲۲
از اینکه استارت ساخت وبلاگو زدی خیلی خوشحالم. امیدوارم هرچه پویاتر ادامه بدی.
موفق و پیروز باشی.